sunnuntai 30. elokuuta 2015

Laatikot joulupöydässä

Syöttekö jouluna laatikoita ja jos niin mitä? Itse tykkään kyllä maistella vähän kaikkia joululaatikoita, mutta ne eivät ole kuitenkaan minulle niin pakollisia. Tällä hetkellä oma lempparini on punajuurilaatikko aurajuustolla. Tein sitä itse viime vuonna ja pari kertaa olen syönyt sitä myös miehen äidin tekemänä.

Itse haluaisin ehdottomasti kokeilla myös edellisessä postauksessa pohdiskelemaani bataattilaatikkoa. Peruna-, porkkana- tai lanttulaatikkoa en ole vielä tehnyt itse, mutta voisin ehdottomasti kokeilla. Kuitenkin minun lapsuudessa meillä oli monesti laatikoita, koska äitini tai äidin äiti on niitä tehnyt. Maksalaatikosta en niin välitä vaikka sitäkin joissain paikoissa jouluna tarjotaan.

Välillä on kiva kokeilla myös uusia laatikoita ja tuunailla vanhoja. Monet taas vannovat perinteisen nimeen eikä reseptiin saa millään tavalla kajota. Mitä itse olette asiasta mieltä?

Millaisista joululaatikoista tykkäät? Pitääkö pöydässä olla perinteistä vai kelpaako tuunattu ja ns. modernimpikin laatikko?

2 kommenttia:

  1. Mä just tänään mietin,että olis ihana syödä porkkanalaatikkoa jo! <3 Ajattelin kans tänä jouluna kokeilla tehdä laatikoita ite, kun en oo ikinä tehnyt. Kaikki joulun makeet herkut oon kyllä tehnyt, mutta mitään suolasia en oo tehny. Tästä joulusta tulee kyllä erilainen :D

    VastaaPoista
  2. Meillä on perinteiset laatikot: porkkana, lanttu ja imelletty perunalaatikko. Kerran tein punajuurilaatikkoa, ja se oli todella hyvää. Oma suosikkini on lanttulaatikko. Mielestäni niitä voi tuunailla maun mukaan :)

    VastaaPoista