tiistai 3. syyskuuta 2013

11 joulukysymystä

Nappasin nämä kysymykset Lumiukon joulu -blogista. Täällä olen vastannut aikaisemmin 11 kysymykseen ja tehnyt omat kysymykset

1. Joulun väri v. 2013?
- Mä en osaa sanoa vielä, tuntuu että joka vuosi värit vaihtuu. Yleensä punainen, vihreä, hopea ja kulta säilyy mutta niiden seuraksi tulee jotain kivaa. 

2. Pehmeä vai kova paketti?
- Tykkään molemmista, tällä hetkellä toiveissa on kova paketti eli kameraani pidempi objekti, kameralaukku ja muistikortti (sellainen paketti)


3. Lipeäkala vai graavi lohi?
- Graavilohi on aivan ihanaa, mutta lipeäkalasta en tykkää ollenkaan. Olen sitä joskus maistanut. Oon kalan ystävä, mutta lipeäkalsta en tykkää.

4. Etelän rantalomajoulu vai perinteinen suomalainen joulu?
- Kyllä mä tykkään enenmmän siitä perinteisestä Suomalaisesta joulusta. Tosin oishan tuollainen rantalomajoulukin ihan kiva kokea.

5. Joulun mielituoksu?
- Pipari

6. Pakollinen joulukukkasi?
- Ei mulla ole pakollista joulukukkaa, en ole oikeastaan koskaan hankkinut itselleni joulukukkia.

7. Meille vai teille joulu?
- Kirjoitin tähän pitkän rimpsun, mutta se yhtäkkiä katosia. Tosiaan yritän muistaa kaiken mitä kirjoitin.

Me ollaan yleensä joko miehen kanssa kahdestaan kotona tai sitten mennään mun vanhempia ja isovanhempia moikkaamaan mun kotiseudulle. Esim. viime vuonna käytiin mun isän luona, äidin isän ja äidin luona, äidin kotona sekä aattona olimme äitini ja hänen miehensä mökillä.

Jos ollaan täällä kotona, ollaan yleensä aatto vaan ihan himassa ja jompana kumpana joulupäivänä käydään miehen vanhempien luona syömässä.

 

 8. Glögi vai munatoti?
- Glögi, en ole koskaan maistanut munatotia

9. Joulukirkko vai ei
- Mä oon joskus miettinyt, että olisipa kiva mennä jouluna vaikka yökirkkoon. Ainakin mun kotiseudulla tai syntymäpaikkakunnalla oli yökirkko jouluna. Ei ole kuitenkaan tullut kirkossa käytyä jouluisin.

10. Vanhat perinteet ja omat uudet kujeet?
- Kumpaakin sopivassa suhteessa. Tietyt ruoat pitää olla, kuunnella jotain joululauluja ehkä vähän vanhempia ja sitten uudempia, ruokapöydässä pitää olla tietyt ruoat (graavilohi, riisipuuro ym..) vaikka ei muuten juuri joulua kovasti laittaisikaan.

11. Uskotko joulupukkiin?
- En silleen ihmeemmin :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti