torstai 12. joulukuuta 2013

30 kysymystä joulusta

1. Missä vietät joulusi tänä vuonna?
En tiedä vielä

2. Keiden kanssa?
Ainakin varmaan mieheni kanssa. Riippuu vähän missä ollaan. Esimerkiksi viime vuonna oltiin minun kotiseudulla joten nähtiin mun isää, mummoa ja pappaa sekä aattona oltiin äitini luona. Joulupäivänä tultiin kotiin ja Tapanin päivänä kävimme miehen vanhempien luona syömässä.

3. Mitä olet pyytänyt joululahjaksi?
En ole oikeastaan pyytänyt mitään, mutta tarvitsisin pidemmän objektiivin kameraan, SatNight vol 9 -karaokedvd:tä, Parasta ennen! Vol3 levyä ja erilaisia lautapelejä.. Täältä löytyy minun listani. Ainahan sinnekin tulee kaikkea uutta mieleen. Ja ainahan sitä saa haaveilla.

4. Mitä aiot antaa joululahjaksi?
Annan miehelle Jamie Oliverin huhmareen joululahjaksi. Vielä en tiedä annanko muita lahjoja ja kenelle. En ainakaan vielä ole keksinyt mitään kivoja lahjoja.

5. Aiotko koristella joulukuusta?
Aion koristella minikuusen, haluaisin ostaa valkoisen joulukuusen mutta en yhtään tiedä koska sellaisen ehtisi hakea. Katselin sellaisia jo jossain vaiheessa Clas Ohlsonilla, mutta jotenkin oli sellainen olo, että ehkä ostan myöhemmin. Onhan tässä jonkun verran kuitenkin vielä jouluun aikaa.

6. Aiotko leipoa pipareita/joulutorttuja?
Toivottavasti ainakin. Tykkään tehdä itse piparkakkutaikinan. Joulutortuista en juurikaan välitä, mutta kyllä sellainen tulee ehkä kerran vuodessa syötyä. Mä tykkäisin leipoa jouluksi jonkun kakun.

7. Aiotko syödä joulukinkkua?
En osaa sanoa.

8. Entä laatikoita?
Ainakin vähän pitää maistella. Haluaisin tehdä punajuurilaatikon johon tulee runsaasti sinihomejuustoa.

9. Aiotko laulaa joululauluja?
Jonkun verran, tykkään laulaa.

10. Missä vietit viime vuoden joulun?
Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa

11. Mikä on ensimmäinen muistamasi joulu?
Se oli joku joulu, kun meillä kävi joulupukki ja mua pelotti. Olin ehkä neljän vanha

12. Entä ensimmäinen muistamasi joululahja?
Muistan ainakin pari lahjaa, käsin veivattava jäätelökone ja violetti My little Pony -talli. Tuo jäätelökone on yhä mun äidillä tallessa, mutta siitä vissiin puuttuu yksi osa.

13. Kun olit lapsi, koristelitko kuusen?
Kyllä koristelin joulukuusen aika usein.

14. Onko jotain, mitä toivoit monta vuotta joululahjaksi, muttet koskaan saanut?
Ei ainakaan tule mitään mieleen. Toki lapsena oli jotain lahjoja mitä olisi halunnut, mutten koskaan saanut. 

15. Tuleeko teille vielä joulupukki?
Ei tule :)

16. Miten uskosi joulupukkiin lopahti?
En mä ole erityisesti uskonut joulupukkiin ikinä tai ei mulle ole koskaan tuputettu, että joulupukki olisi olemassa. Eikä ole tullut sellainen, että "ahaa", toi joulupukki ei ookaan oikee tai tullut mitenkään pettymystä siitä. Toki meillä kävi joulupukki, kun olin ihan pieni ja säikähdin sitä. Ja mummolassa "joulupukki" oli tuonut lahjat oven taakse sillä aikaa, kun oltiin saunassa.

17. Pelkäsitkö pienenä joulupukkia?
Kuten edellisessä vastauksessa sanoinkin, niin pelkäsin. Meillä kävi yksi joulu (pukkina oli mm. serkun serkun isä) ja mä juoksin isän tai äidin selän taakse piiloon, koska säikähdin häntä niin kovasti. Ensin olin innoissani, kun pukki tuli mutta sitten alkoi pelottaa.

18. Pelkäätkö joulupukkia nykyään?
Kerran yksi joulupukki säikäytti minut kaupassa. Tästä on joku pari vuotta aikaa, kun olin yhdessä sekatavarakaupassa. Kävelin hyllyn ohi, kun joulupukki alkoi yhtäkkiä puhua minulle, säikähdin. Hän siis istui maassa ja jakoi kynttilöitä.

19. Onko täällä kilttejä lapsia?
Toki, aina.

20. Katsotko jouluisin jouluelokuvia?
En erityisesti. Joskus saatan jäädä katsomaan, jos huomaan telkkarista tulevan jonkun jouluelokuvan. Viime vuonna katsoin Rare Exports -elokuvan. Ja mulla on yhdellä digiboksilla tallennettuna Joulutarina, jota en ole kuitenkaan ehtinyt katsoa. Pitäisi varmaan.

21. Jos katsot, mitä?
Lumiukko tulee katsottua ainakin toisinaan, mä en oo kylläkään koskaan ollut siitä mitenkään fiiliksissä. Joidenkin mielestä se on pakko katsoa jouluna, mutta mä en oo jotenkin päässyt siihen sisään.

Ei ole oikein tiettyä jouluelokuvaa, mä katselen jos sattuu tulemaan joku jouluelokuva telkkarista. Itse en omista muita jouluelokuvia kuin Tonttu Toljanterin Joulumielen ja se on ihan kiva.

22. Entä katsotko joulukalentereita telkkarista?
Kyllä katson toisinaan. Tonttu Toljanteria olen katsonut muistaakseni yhtä kalenteria lukuunottamatta.

23. Onko sinulla joulukalenteria? Minkälainen?
Ei oikeastaan vielä. Mulla on yksi Päivä paloasemalla -tapahtumasta saatu kuvakalenteri kylläkin avaamatta. Lisäksi minulla on pari kirpparilta löytämääni kangaskalenteria johon en ole ehtinyt vielä mitään laittaa. Vaikka joulukuukin on jo näin pitkällä.

24. Onko sinulla mitään tiettyjä joululauluja, joita tykkäät kuunnella?
Mä tykkään Tonttu Toljanterin joululevystä. Sitten toki tulee kuunneltua ihan perinteisiä joululauluja. Olen myös parina vuotena tehnyt joululauluista listan Spotifyhin.

25. Lempijoululaulusi?
Sydämeeni joulun teen on ainakin ollut pitkään yksi lemppareistani. Hyviä joululauluja on niin paljon, ei ole oikeastaan yhtä lempparia.

26. Esiinnyitkö koskaan koulun joulujuhlissa?
Kyllä ja ei

27. Miksi/miksi et?
Ala-asteella tuli esiinnyttyä joka vuosi. Yläasteella meillä ollut varsinaista joulujuhlaa ollenkaan.

28. Miten tahtoisit viettää joulusi? Kenen kanssa? Missä?
Mä oon joskus miettinyt, että olisi kiva viettää ihan jouluakin jollain kaveriporukalla, mutta onhan se niinkin että moni menee silloin omien perheidensä kanssa johonkin tai ovat vastaavasti töissä. Me vietetään välillä joulua ihan kaksin, mutta aika usein ollaan oltu mun äidin luona, joskus isälläni ja en muista oltaisko joku aatto oltu miehen vanhempien luona kylässä. Ainakin joskus ollaan käyty joulupäivänä syömässä.

29. Onko teilla varsinainen joulu 24. vai 25. päivä?
Kyllä me aattona joulua juhlitaan.

30. Pidätkö joulusta? Miksi?
Pidän joulusta, musta se on ihanan rauhallinen ja oikeasti sellainen rauhoittumisen aika. Miksi aina pitää olla kamala kiire joka paikkaan. Vaikka ei olisi ihmeemmin joulua laittanutkaan,

1 kommentti:

  1. Mua alkoi naurattaa tuo: mitä olet pyytänyt joululahjaksi :D Voi, jos te näkisitte mun listani ;) Muutenkin meillä taisi tänä vuonna vähän lähteä tuolta joulupukilta lapasesta tuo lahjojen osto...juuri tänään kannoin lahjakoria saunalta makuuhuoneeseen ja mietin kukahan on paketoinut tiiliskiviä ;)

    VastaaPoista