sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Joulupöydän antimia

Aloin miettiä, että mitä laittaisi joulupöytään jos saisi laittaa aina muutaman ruokalajin. Omaan pöytääni tulisi luultavasti ainakin lohta jossain muodossa, koska tykkään lohesta ja mielestäni se kuuluu jouluun.

Jälkiruoka/aamuruoka: Riisipuuro ja uuniohrapuuro/uunipuuro
- Riisipuuro on ihan mun lemppari, mutta jostain tuli mieleen, että olen joskus ohrapuuroakin syönyt jouluna ja juurikin uuniohrapuuro

Puurojen lisukkeet tai jälkiruoat: Luumusoppa ja hedelmäsalaatti
- Hedelmäsalaatti on varsinkin nykyään perinne meidän joulupöydässä, mutta varmaan sitä on tullut lapsenakin syötyä. Luumusoppa sopii hyvin puurojen joukkoon

Pääruoka: Uunilohi ja punajuurivuoka
- Lohi kuuluu monella tapaa minun joulupöytääni ja muutamana vuonna olen tehnyt uunilohta.

Pääruokien lisukkeet: Rosolli + rosollikastike ja graavilohi vaikkakin pääruoassakin on punajuurta ja lohta. Jos ei näitä, niin sitten varmaan joku hyvä salaatti tai uunijuureksia.

- Mä en tykännyt pienenä rosollista, mutta rosollikastike oli ihan lempparia. Nykyään myös Rosollisalaatti maistuu todella hyvältä.

Jälkiruoka: Piparipilvi juustokakku ja jouluinen itsetehty jäätelö
- Miehen äiti on tehnyt monena vuonna Piparipilveä ja olen tykästynyt siihen. Itseltäni löytyy tuo ohje myös. Olisi kiva myös kokeilla itse jotain jäätelöä johon laittaa jouluisia mausteita.

Mitä sinun joulupöytään tulisi?

 tags: jouluhaaste, joulukysely, kysely, haaste

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti