sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Lehtipino kirppikseltä

Kirpparilla oli eräässä pöydässä pari pinoa joululehtiä. Käteeni osui ensin kasa missä oli kolme lehteä ja olin jo ostamassa sitä kunnes huomasin, että mullahan on ne kaikki lehdet jo. Seuraavana löysin tämän ostamani pinon joka sisälsi 5 lehteä ja joista vain yksi minulla oli alunperin. Hintaa tällä kasalla oli 3e.

Osa näistä lehdistä on myös sellaisia etten muista nähneeni koskaan niiden kantta aikaisemmin. Tuon koira -kannen olen nähnyt joskus.

Mua välillä ärsyttää lehtipinot jos suurin osa lehdistä on sellaisia mitä ei tarvitse ja ehkä yksi joululehti välissä. Tässä oli mukava, että kaikki oli joululehtiä eikä haittaa vaikka siellä olikin tuo yksi lehti jonka jo omistan.

Näissäkin lehdissä on kaikissa mielenkiintoisia aiheita ja paljon luettavaa. Eikä haittaa vaikka osa lehtistä on vanhoja, koska niissä on kuitenkin vinkkejä joita voi hyödyntää tänäkin päivänä.

Kaikkien aikojen joulu 2011
- Ihanimmat reseptit
Kotivinkin joulu 2013 (tämä minulla oli jo aikaisemmin)
- Helpot ideat jouluun
- 7 upeaa kranssia
Kotiliesi, Kotilieden jouluelämää 2012
- Tee lahjaksi makeat nekut
- Joulu tulee, ihanaa
Kaikkien aikojen joulu 2010
- Tutut saunaperinteet
- Unelmien joulu
Kotivinkki, Kotivinkin joulu 2007
- 3 ihanaa joulukotia
- 112 inspiroivaa koristeluideaa
- Valon juhlaa
- Yllätysten joulukalenterit 

tags: joululehti, joululehdet

6 kommenttia:

  1. Kivoja löytöjä. Minulla on nuo lehdet myös. Vanhoistakin joululehdistä saa hyviä ohjeita ja vinkkejä. Siksi niitä ei tosiaan kannata hävittää. Kävin juuri läpi omat joululehdet ja kirjoitin kaikki lehden nimet ja numerot paperille, niin ei tule kirpparilta ostettua samoja lehtiä. Säilytän käsilaukussa sitä listaa. Ja oli kyllä pitkä lista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ei haittaa vaikka on samojakin lehtiä, kun niistä voi vaikka askarrella jotain tai antaa vaikka sitten tutuille eteenpäin. En kuitenkaan viitsi isoja summia maksaa samoista lehdistä tai, kun siinä pinossa oli jo kaikki sellaisia lehtiä mitä mulla on.

      Välillä ärsyttää pinoissa myytävät lehdet jos ei näe kunnolla mitä niissä on. Voi olla just monta samaa mitä on itsellä. Noista onneksi pääsi katsomaan. Toi lista on kyllä hyvä siinä, niin voi katsoa kyljestä miltä vuodelta lehti on tai mikä numero siinä on.

      Itse bongasin joskus pöydän josta sai itse valita 10 lehteä 3 euroon. Piti pitkään valkkailla lehtiä ja onneksi löytyi monta joululehteä. Silloin tuli myös valkattua myös lehti joka jo itselläni oli. Samaa lehteä minulla on jo kolme kappaletta, koska yhdessä muutaman lehden pinossa oli se myös :D.

      Poista
  2. Juu minulla on myös ollut samoja lehtiä ja antanut niitä eteenpäin. Mutta kohta ilmestyy kauppoihin uusia ja jotain hankin ainakin uutena. On ne joululehdet vaan ihania!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä joskus toissa vuonna heitin ison pinon lehtiä pois, onneksi kuitenkin kävin ne läpi ja löysin välistä monta joululehteä tai lehtiä joissa oli jouluaiheita. Itsekin aion hankkia ainakin pari joululehteä ja Kaikkien aikojen joululehti tulee minulla postissa.

      Poista
  3. Ihania lehtiä. Löytäisinpä itsekkin näitä kirpparilta. Muutaman toin just porukoilta tunnelmointia varten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse joskus ihmettelin, että eikö kirpparilla tosiaan ole joululehtiä kunnes aloin löytää niitä lähes joka käynnillä. Itse yritän ympäri vuoden bongailla erilaisia joululehtiä ja täällä niitä on nykyään tosi monessa pöydässä. Ja välillä aika edullisestikin.

      Ja nykyään oon myös huomannut, että kannattaa kaikki lehtipinot tutkia tarkkaan.

      Poista