tiistai 13. lokakuuta 2015

Suklaamuotti

Esittelen tällä kertaa minun suklaamuottini. Ensimmäisen olen ostanut ihan itse. Näiden lisäksi minulla on myös muutama kiva jääpalamuotti jolla voi tehdä myös suklaata. Löytyy ainakin huulet ja sydämet sekä muistaakseni viinirypäleet. Omistatteko te suklaamuotteja ja ootteko kovia tekemään suklaata? 

 Minua kiinnostaisi ainakin raakasuklaan tekeminen ja olen tehnyt joskus valmiista suklaasta muun muassa Rocky Roadia, tosin en tällaisella muotilla. Haluan ehdottomasti tehdä itse suklaata, mutta on myös kiva tuunata valmiista suklaasta toisenlaista.

Ajattelin joskus tehdä sydämen mallisia suklaita ja löysinkin tuollaisen kivan Heirolin muotin. Ainakin sydämiä on myös paljon muunlaisia ja eri merkeillä.
Mieheni halusi lusikan mallisia suklaita ja mietti, että kahviin tällaiset olisivat kivoja. Pitää ehdottomasti kokeilla tätä. Tämän merkki on myös Heirol.
Suklaalevymuotin sain mieheltä viime vuonna syntymäpäivälahjaksi. Olin sellaista jo pidempään etsinyt, mutten ainakaan mistään kaupasta löytänyt. Merkiltään tämä on Ibili.

tags: suklaa, chocolate, joulusukaa, suklaamuotti, christmas, joulu, xmas

4 kommenttia:

  1. En omista suklaamuotteja. Olen tehnyt rocky roadia muutaman kerran. Kivoja muotteja sinulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, noi on kyllä kivoja. Mä bongasin tuon suklaalevymuotin pari vuotta sitten Foxilta Santeri Hämäläisen 24kitchen -ohjelmasta ja viime vuonna mies sitten osti ton mulle. Kiva kehitellä itse jotain suklaalevyjä.

      Poista
  2. Raakasuklaata kannattaa kokeilla aivan ehdottomasti! On ihan älyttömän hyvää ja kaikenlisäksi terveellistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla onkin tuolla valmiina yksi raakasuklaan valmistuspaketti :).

      Poista