torstai 1. lokakuuta 2015

Villasukat jalkoja lämmittämään


Sain tuossa vasta miehen äidiltä villasukat.  En edes muista kuinka monet villasukat olen häneltä saanut, mutta muutaman ainakin. Viime vuonna sain villatossut.

Hän oli meinannut ensin, että antaa mulle villasukat joululahjaksi. Kuitenkin tuli mieleen, että tarvitseehan niitä syksylläkin ja antoikin ne jo etukäteen. Nämä onkin ollut mulla muutamana yönä jalassa ja myös tänään ihan hereillä ollessakin.

Ensin katsoin, että näissä on todella kapea varsi, mutta tuo joustaa kivasti. Muutenkin on just sopivat sukat. Joskus on todella ärsyttävää, että osa sukista on liian isoja tai tosi löysiä.

Nyt alkaakin olla melko kylmät ilmat sillä jouduin maanantaina kaivamaan syystakin esille. Onneksi se löytyikin helposti vaikka olikin piilossa.

Neulotko?  Tai teetkö muita käsitöitä? 

Mä tykkäsin neuloa joskus lapasia ja yhdet lapaset olikin tosi pitkään käytössä. Esimerkiksi villasukat tai lapaset on tosi kiva joululahja. Myös muunlaiset käsityöt, varsinkin vaatteet on kivoja. Tosin silloin pitää tietää millaisista vaatteista tai kankaista lahjan saaja pitää.

Mulla on monia erilaisia lankoja, todella useissa väreissä ja välillä yritän neuloa jotain. Ehkä joskus saan jotain valmiiksikin.

3 kommenttia:

  1. Kyllä villasukkia jo tarvitaan minä jo aloitin sukkien kutomisen:)

    VastaaPoista
  2. Kauniit sukat! Kyllä nyt jo tarvii, mulla on parasta aikaa kahdet villasukat jalassa, mutta meillä on tosi kylmät lattiat. Tykkään kutoa eniten villasukkia, kun lapasissa se peukalon kutominen tuntuu aina mukamas työläältä :D. Kutominen on tosi rentouttavaa puuhaa!

    VastaaPoista
  3. Hienot sukat! Minulla tuo villasukkien teko on harjoittelu asteella:-) Viimevuonna sain yhdet villasukat valmiiksi...
    Ostin kyllä kaupasta uutta lankaa, jos innostuisin taas kokeilemaan.

    VastaaPoista