torstai 11. joulukuuta 2014

Joulukalenteri 11: joulusuklaa ja muut makeiset

Joulumakeiset

Syötkö joulumakeisia ja mikä on sun lemppari? Mistä joulusuklaasta tai -makeisista et taas tykkää?

Mä en nykyisin tykkää kauheasti suklaasta, varsinkaan maitosuklaasta kun se on niin kovin makeaa. Mun lempparit on Brunbergin joulusuukot, Fazerin Wiener nougat ja Julia. Joulukarkeista lemppari on Rollotoffeen punaisessa kääreessä oleva toffee. Joissain paikoissa Rollotoffeeta on kyllä muulloinkin, mutta ainakin pusseissa ne tuleva täällä myyntiin jouluisin. Irtomakeisissa taitaa olla ympäri vuoden.

En tykkää vihreistä kuulista enkä marmeladikarkeista. Joskus niitäkin voi kyllä syödä, muttei kuulu minun lemppareihini. Yritän hieman jouluna välttää makeisten syöntiä, varsinkin tuota maitosuklaata koska se on niin makeaa, mutta kiva sitä on jotain makeaa syödä esimerkiksi jälkiruoaksi. Suklaasta yleensä riittääkin se pari palaa.

Mä olen joskus miettinyt kuinka olisi kiva, että jouluna noita joulukarkkeja ja -suklaita olisi enemmän irtokarkkeina. Voisi tehdä sellaisen pussin mihin laittaa eri laatuja eikä tarvitsisi ostaa montaa pakettia. Yleensä tulee ostettua ehkä se 1-2 pakettia, mutta toisinaan on tylsä syödä vain yhdenlaisia karkkeja. Joskushan niitä on irtomakeisina, mutta täällä ainakin ehkä yhtä tai kahta eri laatua. Millaisia joulumakeisia sinun pussiisi tulisi?

tags: joulusuklaa, joulumaiset, joulukarkit, suklaa, karkki, makeiset, hyvähöhhö

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti