maanantai 15. joulukuuta 2014

Joulupallojen metsästystä

Mä olin viikonloppuna käymässä Oulun seudulla ja siellä tuli kierrettyä aika monia kauppoja. Kävin etsimässä sinisiä joulupalloja ja muutenkin vähän katsomassa millaisia joulujuttuja eri kaupoissa on. Parissa paikassa olikin sinisiä joulupalloja, mutta ne oli sitten vähän vääränlaisia. Kuitenkin voin sanoa, että parissa paikassa sinisiä joulupalloja on. Ensimmäisenä mentiin Bauhausiin jossa oli sinisiä joulupalloja, mutta olisin ennemmin halunnut mattapintaisia. Nuokin Bauhausin oli ihan kivoja, muttei minua varten. Bauhausissa oli myös valkoisia joulukuusia.

Myös Halpa-Hallissa oli sinisiä mattapintaisia joulupalloja, mutta ne oli väärän sävyisiä. Olisin halunnut ihan tummansinisiä ja ne oli vaaleampia. Olisikohan siinä ollut yksi paketti tummansinisiäkin, mutten juurikaan neljällä pallolla mitään tee. Katselin siellä myös erilaisia kuusia ja jossain oli kolmenlaisia mustia palloja, mutta myynnissä näin vain yhdenlaisia. Olisin niistäkin halunnut mattapintaiset versiot, mutten löytänyt. Hileisiä olisi ollut.

Harmitti ettei ehditty käydä muissa Halpa-Halleissa, varsinkin kun ne eivät ole sunnuntaisin auki.

Noiden lisäksi käytiin Linnanmaan Prismassa, Kaijonharjun Tokmannilla ja Ruskossa Puuilossa josta olen ostanut oman valkoisen joulukuusen. Siellä oli nyt myös hopeinen joulukuusi. Ei ehkä ihan minun juttuni. Siellä en nähnyt kuin yhden paketin joulupalloja.

Jouluisin on ihan mukava kiertää myös noita sekatavarakauppoja, kun niistäkin voi löytää erilaisia ja kivoja joulukoristeita. Nyt vaan tuntuu, että useimmissa kaupoissa on vaan punaisia, kultaisia tai hopeisia joulupalloja, joissain jotain vähän erikoisemman värisiäkin. Hopeiset koristeet voisivatkin mennä tuon valkoisen kuusen kanssa, mutta kultaiset ei mun mielestä sovi valkoisen kanssa.

tags: joulu, Oulu, Joulu Oulussa, joulukoristeet, joulushoppailu, jouluostokset, joulupallot

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti