lauantai 6. joulukuuta 2014

Joulukalenteri 6: Pikkujoulut

Pikkujoulut

Joko teillä on ollut pikkujouluja vai onko sellaiset vielä edessä? Vai vietätkö pikkujouluja ollenkaan? Mä olen ollut yksissä pikkujouluissa ja yhdet olisivat edessä vielä. Olisi kiva viettää myös niin sanottuja kotipikkujouluja. En tiedä onko kavereilla sellaisia, ei ainakaan kutsuja ole putkahdellut ;). 

Musta kotipikkujoulut on mukavia, mukava keskustella tuttujen kanssa ja viettää muutenkin aikaa. Ja ainakin viimeksi kotipikkujouluissa oli niin sanottu salainen lahjanvaihto eli kukaan ei tiennyt kenen paketin saa. Ja tietysti perinteisesti joku meinasi saada oman pakettinsa.

Sitten usein olen ollut pikkujouluissa missä ollaan käyty ensin syömässä ja sitten sen jälkeen menty kuuntelemaan musiikkia. Mikä on myös ihan mukavaa, mutta olisi myös kiva keskustella ihmisten kanssa. Ainakin jos itse ruoan aikana alan keskustelemaan, unohtuu syödä ja sitten esimerkiksi tuon Areenan tyylisessä paikassa tai vaikka baarissa musiikki on aika kovalla, joten ei kuule mitä toinen sanoo.

Pikkujouluissa olin pari viikkoa sitten Himoksessa. Kävimme syömässä Rinne -nimisessä ravintolassa ja katsomassa Haloo Helsinki! -bändiä Himos Areenalla.

Ravintolassa ruoka oli hyvää, mutta en jaksanut syödä kovinkaan paljoa. Väsytti hieman ja jostain syystä ruoka ei vaan maistunut. Otin ruokaa kalapöydästä, salaattia ja hieman ns. oikeaa ruokaa. Meinasin, että seuraavalla kierroksella otan laatikoita, mutta olin jo ihan täynnä ensimmäisestä lautasellisesta vaikka en paljoa syönytkään.

Areenalle mentiin heti kello 22, oli jonkun verran jonoa mutta se pieneni aika nopeasti ja oltiinkin jo pian sisällä. Mä join vaan vettä, kun olin kuskina. Olisihan sitä tietysti voinut jotain alkoholitonta drinkkiä kokeilla, mutta jäi sillä kerralla väliin.

Vietätkö pikkujouluja?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti