perjantai 19. joulukuuta 2014

Joulukalenteri 19: Kadonnut: joulupukki ja muuta joulupukista


Eilen alkoi Yle TV2:lla jouluinen lasten ohjelma Kadonnut: joulupukki. Huomasin vasta nyt, että tuo alkoi jo eilen. Olin itseasiassa kuvitellut, että tuo ohjelma olisi alkanut jo aikaisemmin. Jotenkin olin ajatellut, että se on alkanut jo joulukuun alussa. Katsoiko kukaan tuota ohjelmaa? Itsehän en siis hoksannut katsoa. Ja vaikka lastenohjelma onkin, on jouluohjelmat ihan hauskoja katsoa näin aikuisenakin.

Tuleeko teille tänä vuonna joulupukki? Meille ei ole tulossa eikä ole tullut enää moneen vuoteen. Kerran on tainnut käydä kotona joulupukki, silloin olin ihan pieni ja jossain postauksessa kerroinkin kuinka meillä muka jouluna mummolassa kävi joulupukki tiputtamassa lahjat eteiseen, kun mummo ja pappa oli saunassa. Silloinhan sen toki uskoi, mutta kyllähän ne oli sinne jo aikaisemmin kannettu tai pappa ne kävi sinne laittamassa.

Päiväkodissa joskus kävi myös pukki ja varmaan koulun joulujuhlissakin. Muutama vuosi sitten minä säikähdin yhtä joulupukkia. Olin kaupassa katselemassa jotain, kun lattialla/tuolilla yhden hyllyn päässä istui joulupukki. En ensin häntä huomannut ja yhtäkkiä hän sanoi, että saiskos olla kynttilöitä.

Oletteko tänä vuonna jo nähneet joulutonttuja tai joulupukkeja? Kaupassa oli joku keräys ja siellä oli joulupukki, mutta muuten ei ole tainnut tulla pukkeja vielä vastaan.

Tags: joulupukki, tv2, yle, lapsuuden joulut, jouluohjelmat, lastenohjelmat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti