lauantai 20. joulukuuta 2014

Joulukalenteri 20: Joulukirjat

Lueskeletko jouluisin joulukirjoja ja hankitko niitä itsellesi tai lainaatko kirjastosta? Minulla on pari joulukirjaa jotka olen molemmat löytänyt kirpputorilta, mutta olen myös kirjakaupoissa niitä katsellut. Yleensä olen kirjastosta käynyt niitä myös lainaamassa, koska täällä niitä on kirjastossa tosi paljon ja osa on aika uusiakin.

Millaisia joulukirjoja tykkäät selailla ja lukea? Itse tykkään melko uusista kirjoista joissa on toki perinteisiä joulujuttuja ja toki vanhojakin kirjoja on kiva selailla, kunhan ne ovat hyvässä kunnossa. Välillä kun tuntuu, että vanhemmista kirjoista on osa sivuista hävinnyt.
Minulla on siis nämä kaksi joulukirjaa. Toinen kirja on tosi vanha, ilmeisesti jonkun kirjaston poistomyynnistä ostettu ja alempi kirja taas on tuoreimmasta päästä, toki silläkin on jo muutama vuosi ikää. Molemmat olen ostanut tänä syksynä.

Olisi toki kiva löytää enemmänkin kirjoja ja nyt olen nähnyt jonkun verran muutamia mielenkiintoisia kirjoja alennusmyynnissä. Kävin vähän aikaa sitten paikallisessa kirjakaupassa katsomassa joulukirjoja, mutta siellä oli niitä tosi vähän. Kävin myyjältäkin kysymässä ja sanoi, ettei niitä kovin paljon ole. Toki olisi voinut tilata jonkun joulukirjan sinne kauppaan ja olisi ollut joku tietty kirja mielessä. Mutta eihän minulla ollut.

Lumoava joulu -kirja olisi sellainen joka tällä hetkellä kiinnostaisi eniten.

Minua kiinnostaa erityisesti joulun perinteisiin, ruokiin ja askarteluun liittyvät kirjat. Joulukirjojakin kun on kuitenkin monenlaisia ja varmasti moneen makuun. Toisaalta on ihan mukava sieltä kirjastostakin lainata ja sitten palauttaa joulun jälkeen. Vaikka olisihan se ihana, kun ne omat kirjat hyllyssä muistuttaisivat joulusta ja joulumielestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti