keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Joulukalenteri 17: Joulumusiikki

Kuunteletko paljon joulumusiikkia ja joululauluja, millaisia? Tai soitatko esimerkiksi itse jotain soitinta? Millaisia joululauluja tykkäät kuunnella?

Mä oon yleensä kuunnellut aika paljon joululauluja, mutta tänä vuonna paljon vähemmän. Itse tykkään perinteisistä joululauluista, mutta on uusiakin ihan mukava kuunnella. Jouluisinhan tulee ainakin jonkun verran eri artisteilta joululevyjä. Osa niistä on sellaisia jolla artisti versioi uusiksi vanhoja joululauluja ja osa on ihan uusia kappaleita ja tietylle artistille tehtyjä.

Mä en taida omistaa tällaisia levyjä kuin Janne Tulkilta ja sekin levy on vuodelta 1999. Siinä on ihan mukavan kuuloisia kappaleita. Mulla soi toisinaan Tonttu Toljanterin joululevy ja olen joskus ostanut muutamia englannin kielisiä joululevyjä.

Itse tykkään enemmän kuunnella lauluja suomeksi ja tällä hetkellä ainakin tuntuu että sellaiset rauhalliset laulut on enemmän minun juttuni. Osa niistä voi olla hieman synkkiäkin.

Me oltiin joskus joulun jälkeen levillä ja siellä olisi ollut Raskaampaa joulua -konsertti, mutta se jäi kuitenkin väliin. Se olisi kuitenkin voinut olla mielenkiintoinen. Oletteko käyneet kuuntelemassa esimerkiksi kauneimpia joululauluja? Täällä Kauneimmat joululaulut olisivat olleet sunnuntaina, mutta olin juuri silloin reissussa.



1 kommentti:

  1. Minä olen tänä vuonna kuunnellut enemmän joululauluja kuin yleensä. Koko ajan kun puuhastelen, on radio novan jouluradio taustalla soimassa,. Pidän siitä enemmän kuin toivontuottajien jouluradiosta. Levyjä en vielä pahemmin ole kuunnellut, mutta suosikkejani ovat ehdottomasti ne hartaat, rauhalliset ja jopa melko synkeät joululaulut. En tykkää renkutuksista ja ulkomaisista kelpuutan vain Frank Sinatran sekä Andy Williamsin. Suomalaiset ovat minun makuuni ja niistä suosikkejani ovat Vesku, Tarja Turunen, Kari Tapio, Tapani Kansa yms.. Myös raskasta joulua -levyt ovat hyviä. Tulevana lauantaina meillä on tällä yön kauneimmat joululaulut, johon olemme osallistuneet jo useiden vuosien ajan. Sinne suuntaamme tänäkin vuonna! Ihanaa joulua sinulle! (:

    VastaaPoista